Columns

19 jun 2018
Future vision: science fiction? Science fact!

Business doen op een manier zoals je het altijd al deed was meestal goed genoeg. Maar pas op! We naderen nu een tijdperk waarin ‘goed genoeg’ niet meer bestaat. Steeds meer dingen om ons heen zijn connected waardoor gebruiksvoorwerpen het niveau van perfect bijna bereiken en waardoor steeds minder fouten worden gemaakt. Consumenten zijn slimmer, sneller en veeleisender dan ooit.

Door Dennis & Danielle Kil

19 jun 2018
Wedstrijdwerk

Vakmanschap blij bestaan en wordt zelfs belangrijker in de snel veranderende digitale wereld. Bedrijven onderkennen dit steeds meer en hebben vaak moeite om goede vakmensen te vinden en te behouden. In de kappersbranche is dit al langere tijd gaande.

Door Marian Kaak

19 jun 2018
Het staartje van Wolfgang: nieuwe klanten

In de strijd om nieuwe klanten te werven, kiezen naar mijn mening te veel kapperondernemers voor (te) lage en economisch onverantwoorde tarieven. Je kunt ook op andere manieren nieuwe klanten aanspreken, bijvoorbeeld door meer kwaliteit, meer service en een hogere beleving te bieden.

Door Wolfgang Peppmeier

14 feb 2018
Fair play

Als u deze column leest, staan de gemeenteraadsverkiezingen voor de deur. De opkomst bij die verkiezing is meestal laag. Ze schijnen er in de ogen van velen niet echt toe te doen. Ten onrechte!

Door Jan Franssen

14 feb 2018
'Haar' herinneringen

"Mijn haar en jij hebben samen al een hoop avonturen meegemaakt”, zegt ze met een glimlach op haar gezicht nadat ik de laatste hand leg aan haar verleidelijk nieuwe look. Een vrouwelijke en verleidelijke bos haar, dat was haar wens en dus mijn missie voor vandaag. Ze is een vrouw van in de dertig, heeft een dochter van zes en is ruim een jaar geleden gescheiden

Door Dennis & Danielle Kil

14 feb 2018
Zintuigenmarketing

In elk verkoopseminar krijg je de tip om geadviseerde producten in het zicht van de klant te zetten, bijvoorbeeld voor de spiegel. Want ja, dan gebeurt er ook echt wat je hoopt dat er gebeurt. De klant pakt het product op, draait het in zijn handen, leest de tekst op de fles of verpakking en ruikt er vervolgens aan. Op die manier prikkel je dus vier van de vijf zintuigen bij de klant.

Door Wolfgang Peppmeier

14 feb 2018
Creatief proces

In het kappersvak is creativiteit heel belangrijk. Dat gaat vaak hand in hand met inspiratie, want zonder het een kan het ander nooit floreren. Als we het hebben over deze twee begrippen vervallen we vaak een beetje in algemeenheden. Inspiratie ligt overal, in kunst, cultuur, muziek, et cetera. En dan? Als je inspiratie hebt gevonden, ben je er nog lang niet...

Door Marian Kaak

15 jan 2018
Knokken voor gelijke kansen

In het najaar van 2016 startte ik bij de ANKO. Sindsdien heb ik duizenden kilometers gereden, honderden kappers gesproken en heel veel ambtenaren en wethouders aan de tand gevoeld over hun beleid. En dat allemaal met maar één missie: gelijke kansen voor alle kappers. Het was een roerig jaar…

Door Harrie Jager

15 jan 2018
Futureproof

Aan het eind van het jaar is het voor veel mensen tijd voor bezinning. De goede voornemens worden weer afgestoft (want het is weer niet gelukt), er wordt terug- en vooruitgeblikt. Hoewel laatstgenoemde me meer aanspreekt, is het soms wel goed om even terug te blikken op het jaar: wat ging goed, wat ging er mis, wat kan beter? Vanuit die gedachte kun je je koers voor het volgende jaar verder gaan bepalen.

Door Marian Kaak

15 jan 2018
WAT IS SUCCES?

Toen ik nog een tiener was, werd mij op school bijgebracht wat succes hebben of succesvol zijn in het leven betekende. Gek genoeg had alles wat ze wilden bijbrengen te maken met geld, materieel bezit, macht en aanzien. Oftewel: Power, Profit and Products.

Waarschijnlijk net als velen van jullie, koos ik er op erg jonge leeftijd voor om kapper te worden. Waarom? Die vraag stelden we aan veel verschillende collega’s en de uitkomst was nagenoeg het zelfde.

Door Dennis & Danielle Kil

Voordeel lidmaatschap

Een sterke kappersbranche, individueel advies, tips & informatie, financieel voordeel.

Lid worden

Denk en praat mee

Discussieer mee of stel je vragen via social media.

Volg ons

Blijf op de hoogte en volg ons via Facebook en Twitter.