Columns

14 feb 2018
Zintuigenmarketing

In elk verkoopseminar krijg je de tip om geadviseerde producten in het zicht van de klant te zetten, bijvoorbeeld voor de spiegel. Want ja, dan gebeurt er ook echt wat je hoopt dat er gebeurt. De klant pakt het product op, draait het in zijn handen, leest de tekst op de fles of verpakking en ruikt er vervolgens aan. Op die manier prikkel je dus vier van de vijf zintuigen bij de klant.

Door Wolfgang Peppmeier

14 feb 2018
Creatief proces

In het kappersvak is creativiteit heel belangrijk. Dat gaat vaak hand in hand met inspiratie, want zonder het een kan het ander nooit floreren. Als we het hebben over deze twee begrippen vervallen we vaak een beetje in algemeenheden. Inspiratie ligt overal, in kunst, cultuur, muziek, et cetera. En dan? Als je inspiratie hebt gevonden, ben je er nog lang niet...

Door Marian Kaak

15 jan 2018
Knokken voor gelijke kansen

In het najaar van 2016 startte ik bij de ANKO. Sindsdien heb ik duizenden kilometers gereden, honderden kappers gesproken en heel veel ambtenaren en wethouders aan de tand gevoeld over hun beleid. En dat allemaal met maar één missie: gelijke kansen voor alle kappers. Het was een roerig jaar…

Door Harrie Jager

15 jan 2018
Futureproof

Aan het eind van het jaar is het voor veel mensen tijd voor bezinning. De goede voornemens worden weer afgestoft (want het is weer niet gelukt), er wordt terug- en vooruitgeblikt. Hoewel laatstgenoemde me meer aanspreekt, is het soms wel goed om even terug te blikken op het jaar: wat ging goed, wat ging er mis, wat kan beter? Vanuit die gedachte kun je je koers voor het volgende jaar verder gaan bepalen.

Door Marian Kaak

15 jan 2018
WAT IS SUCCES?

Toen ik nog een tiener was, werd mij op school bijgebracht wat succes hebben of succesvol zijn in het leven betekende. Gek genoeg had alles wat ze wilden bijbrengen te maken met geld, materieel bezit, macht en aanzien. Oftewel: Power, Profit and Products.

Waarschijnlijk net als velen van jullie, koos ik er op erg jonge leeftijd voor om kapper te worden. Waarom? Die vraag stelden we aan veel verschillende collega’s en de uitkomst was nagenoeg het zelfde.

Door Dennis & Danielle Kil

15 jan 2018
Het staartje van Wolfgang, Oud & Nieuw

De jaarwisseling van oud naar nieuw is een datum met symboolkracht. Vaak is dit het moment waarop we het afgelopen jaar evalueren. Zijn wij zakelijk en privé nog op de goede weg? Of moeten we bijsturen? Aan goede voornemens hebben we meestal geen gebrek. Maar of we onze voornemens ook echt realiseren? Dat is nog maar de vraag.

Door Wolfgang Peppmeier

27 okt 2017
Ondernemen moet lonen

Deze editie van ANKO Kapperszaken gaat over geld. Je kunt op veel manieren naar geld kijken, maar vast staat dat je het maar een keer kunt uitgeven. Dit geldt privé en zakelijk, en niet alleen voor kappers of de ANKO, maar ook voor de overheid. 

Door Jan Franssen

27 okt 2017
Het staartje van Wolfgang, kapperszaken september 2017 #3

Geld 
Geld is niet de maat aller dingen maar zeer belangrijk als ruilmiddel voor onze prestaties. Als je dit niet leuk vindt ben je helaas op de verkeerde planeet geboren.

Door Wolfgang Peppmeier

8 sep 2017
Het staartje van Wolfgang: het hart van de klant

Onder elke bos haar die onze salon binnenkomt, zit een compleet mens. Hoe je de bos haar moet behandelen, is voor een goede kapper niet zo moeilijk, maar hoe bereik je nou het hart van de klant? Door aandacht. Aandacht is de nieuwe luxe.

Door Wolfgang Peppmeier

8 sep 2017
Kappershart

Marian Kaak is hoofdredacteur en waarnemend uitgever van onder andere het toonaangevende Coiffure magazine. Ze werkt al vele jaren met en voor kappers en kent de internationale kappersbranche als geen ander. In ANKO Kapperszaken vertelt ze over de inspirerende kappers die ze in haar werk ontmoet en wat we van ze kunnen leren. www.coiffure.nl

Door Marian Kaak

Voordeel lidmaatschap

Een sterke kappersbranche, individueel advies, tips & informatie, financieel voordeel.

Lid worden

Denk en praat mee

Discussieer mee of stel je vragen via social media.

Volg ons

Blijf op de hoogte en volg ons via Facebook en Instagram.