Het grote personeelstekort is voor heel veel kappers een probleem. Hoog tijd dus om ons schitterende vak van haar beste en meest veelzijdige kant te laten zien met een spetterende campagne. De kappersbranche heeft daarom de krachten gebundeld en de afgelopen maanden hard gewerkt aan de campagne. Lees hier het persbericht over de campagne of ga meteen naar de campagnewebsite.
Kappers zijn hartstikke trots op hun vak en op de impact die zij hebben. Terecht! Die trots is het uitgangspunt van deze campagne. En het is die trots die we met heel Nederland willen delen! Daarom spelen zes echte, hele verschillende kappers de hoofdrol in deze campagne. Stuk voor stuk zijn ze apetrots op hun vak!
Het kappersvak is het mooiste vak van de wereld en dat moet heel Nederland weten. Met deze arbeidsmarktcampagne wil de branche nieuwsgierigen overhalen om de stap te zetten om kapper te worden. Ook willen we mensen die de branche verlaten hebben, verleiden om terug te keren. Heb jij vacatures in je salon? Op de site vind je allerlei materiaal dat je kunt gebruiken om jouw vacatures te promoten.
De speciale campagnewebsite heeft twee 'ingangen'; een voor potentiele werknemers en eentje voor kappers en saloneigenaren. Via die laatste ingang vind je o.a. video's, posters en narrow casting die je kunt gebruiken om de campagne of jouw vacature(s) onder de aandacht te brengen. Ook vind je er een superleuk Instagramfilter waarmee jij en je team kunnen delen hoe trots jullie zijn op jullie vak.
Felicity, eigenaar van ChiFame Skin and Curls in Almere, is een van de kappers die meewerkte aan de campagne. “Ik vond het vooraf superspannend!” vertelt ze. “Het is een ding voor mij hoor, om voor zo’n camera te gaan staan. Maar de crew was heel leuk en relaxed en ik voelde me uiteindelijk wel op m’n gemak. Ik kijk er met een goed gevoel op terug en vond het een positieve ervaring.”
Check de video om te zien hoe het er achter de schermen aan toe ging.
Naast Felicity speelt ook Ria Dierking een hoofdrol in de campagne. Als ANKO wilde we ook graag aandacht voor de impact die haarwerkspecialisten hebben op hun klanten. En wie beter om dat te laten zien dan Ria, die dit voorjaar verkozen werd tot Ondernemer van het Jaar 2023!
De campagne is gemaakt op initiatief van Martijn Abers van de Nederlandse Kappersakademie en ontwikkeld en gefinancierd in samenwerking met Henkel Consumer Brands – Hair Professional, Kinki Kappers, Team Kappers, BrainWash, AMI Kappers, Hizi Hair, L’Oréal Professional Products Division, Cosmo Hairstyling, de Nederlandse Kappersakademie, Happy Hair Service, Bookies Kevin Murphy, Wella Company en de ANKO.