“Lieve kappers,

Het was geweldig dat zoveel kappers vorig jaar gezinnen van LINDA.foundation geknipt hebben. De reacties van de gezinnen waren ontroerend, sommige kinderen waren in hun hele leven nog nooit bij de kapper geweest.

Een professionele knipbeurt doet wonderen voor het zelfvertrouwen van kinderen en ouders. Daarom ben ik ontzettend blij dat de ANKO-kappers ook dit jaar meedoen en ik hoop dat jullie je weer massaal gaan aanmelden. Alvast bedankt!”

Linda de Mol

In 2016 organiseerde de ANKO voor het eerst de actie 'Wij Knippen voor LINDA.foundation'. Meer dan 1.000 ANKO-leden deden toen mee. 

Ook dit jaar hebben weer heel veel kappers zich aangemeld om gezinnen gratis te knippen. Zo laten we als kappersbranche ons warme hart voor mensen zien. Voor de LINDA-gezinnen is een bezoek aan de kapper namelijk letterlijk en figuurlijk onbetaalbaar!

Dit jaar kunnen kappers ook hun klanten bij de actie betrekken. Met een speciale selfie-actie op Facebook kunnen zij mooie prijzen winnen.

In 2016 organiseerden we de actie voor het eerst. ANKO-medewerkers, kappers en andere vrijwilligers pakten de bonnenpakketten in, samen met Linda!

3.500 gezinnen helpen: zo doen we dat!

Strenge selectie

Via professionals in de hulpverlening laat de LINDA.foundation 3.500 gezinnen selecteren die op of onder de armoedegrens leven en die een extraatje heel erg goed kunnen gebruiken. Dit zijn elk jaar andere gezinnen. Deze streng geselecteerde gezinnen wonen verspreid over Nederland. De gezinnen krijgen van de foundation een bonnenpakket met daarin o.a. vier kappersbonnen die goed zijn voor een knipbeurt.

Wanneer?

De gezinnen hebben eind november hun bonnenpakket ontvangen, maar ze kunnen de bonnen pas vanaf januari bij de deelnemende salons inleveren. De kappersbonnen zijn geldig van 2 januari t/m 31 maart 2018 en niet inwisselbaar voor geld, andere behandelingen of producten. 

Een gewone klant ...

Een belangrijk uitgangspunt van de LINDA.foundation is dat de deelnemende gezinnen als gewone klant behandeld worden. Voorafgaand aan een knipbeurt weet je niet dat iemand met een bon betaalt. Daarom is het heel belangrijk dat alle medewerkers goed op de hoogte zijn van de actie en de bonnen (her)kennen. Je krijgt daarvoor een handige instructieposter die je kunt ophangen in de salon.

Vorig jaar in de media

Pakket voor deelnemende kappers

Heb je je aangemeld, dan ontvang je vanuit de ANKO alles wat je nodig hebt om mee te doen aan de actie. In het deelnemerspakket zit o.a. een sticker die je op het raam of de deur van de salon kunt plakken. Hiermee laat je zien dat je meedoet met de actie. Daarnaast krijg je een heldere uitleg van de regels van de actie en een paar leuke goodies!

Wat is er veranderd?

Tijdens de eerste editie van ‘Wij Knippen voor LINDA.foundation’ hebben we geleerd wat goed ging en wat beter kan. Naar aanleiding van jullie feedback doen we nu een aantal dingen anders dan vorig jaar:

  • De bonnen hebben dit jaar geen geldelijke waarde, maar zijn goed voor 1 x knippen. 
  • Wil je dit zelf uitbreiden met bijvoorbeeld wassen en föhnen, dan mag dat natuurlijk.
  • De bonnen zijn alleen geldig van 2 januari tot en met 31 maart 2018.
  • De spreiding van gezinnen over de deelnemende salons wordt beter geregeld. Hiermee willen we voorkomen dat er óf heel veel óf helemaal geen bonnen bij je worden ingeleverd. Daarom krijgen de gezinnen dit jaar kappers toegewezen. Vind je dat er te veel bonnen bij je worden ingeleverd, dan kun je je bij ons afmelden op het moment dat jij dat wilt.
  • We maken de gezinnen duidelijker dat ze de kappersbonnen niet van de LINDA.foundation krijgen, maar van de fantastische ANKO-kappers van Nederland!