Omgaan met ernstig zieke klanten

Ernstig zieke klanten behandel je anders dan andere klanten. Niet omdat ze anders zijn, maar omdat ze met een andere reden in jouw salon komen. Hoe ga je daar mee om? Tijdens deze training leer je beter communiceren met klanten met een ernstige ziekte. De training is speciaal bedoeld voor haarwerkers en wordt georganiseerd in samenwerking met patiëntenbeweging Levenmetkanker.

Inschrijven

Na de training

  • Heb je inzicht in behandelmethoden bij kanker.
  • Weet je meer over het proces waar de klant doorheen gaat.
  • Weet je wat je wel en niet kunt zeggen.

Competenties

Je ontwikkelt de volgende competenties:

  • Inlevingsvermogen
  • Luisteren
  • Omgaan met emotie
  • Inzicht in wat er met iemand met kanker emotioneel gebeurt
  • Communicatieve vaardigheden
  • Professionaliteit

In deze training leer je hoe je beter kunt omgaan met klanten die in korte tijd hun haar verliezen. De focus ligt op klanten die een haarstuk nodig hebben vanwege haaruitval door chemotherapie. Een ervaringsdeskundige trainer is aanwezig en we besteden we aandacht aan:

  • Behandelmethoden bij kanker.
  • Patiënt perspectief: Wat gebeurt er met iemand tijdens dit proces?
  • Do’s en don’ts in communicatie.
  • Ervaringen en moeilijke gespreksituaties uitwisselen.
  • Rollenspellen.

Na deelname van deze training ontvang je het certificaat ‘Psychosociale aspecten van kanker en haarverlies'.

Omgaan met ernstig zieke klanten

12 mrt 2019, 10:00 - 17:00 , omgeving Eindhoven
Trainer: Miriam IJsseldijk


Kun je niet?
Blijf op de hoogte van nieuwe data en locaties Houd mij op de hoogte

De training is bedoeld voor haarwerkspecialisten.

  • Haarwerkers die lid zijn van de ANKO betalen € 299,-. 
  • Haarwerkers die geen lid zijn betalen € 399,-. 

De 2e deelnemer van dezelfde salon krijgt 50% korting.
Prijzen zijn exclusief btw.

Miriam IJsseldijk
Het kappersbestaan kent voor haar geen geheimen. Opgegroeid in een kappersfamilie leerde Miriam al heel jong de ins en outs van het ondernemen in deze branche. Voor de ANKO werkt Miriam als personeelsadviseur en geeft zij trainingen op het gebied van opleiden, leidinggeven en motiveren. Met veel passie geeft ze ondernemende kappers inzicht in de wisselwerking tussen leidinggevende en medewerker.

Deze training wordt gemiddeld beoordeeld met een: 8,3

"Het is een stuk verrijking van je communicatie."

"Miriam geeft erg duidelijke trainingen en het is prettig om met collega’s ervaringen te delen."

"Zeer leerzame training en vooral heel leuk en mooi dat je met lotgenoten bent en ervaringen kunt uitwisselen."

"Leerzaam. Vele dingen kwamen mij toe als bevestiging zoals ik zelf werk en ervaar maar zeer fijn om met anderen het erover te hebben."

"Het is fijn om van andere (ervaren) mensen te horen."

Inschrijven

Onderwerpen: zieke klanten

Reageren op: Omgaan met ernstig zieke klanten

* E-mailadres wordt niet gepubliceerd